Hoe kan je Microsoft Teams het beste indelen voor samenwerking.

Microsoft Teams is een handige app voor chat en online vergaderen. Je kan er ook verschillende documenten bibliotheken (groepen) in aanmaken om makkelijker samen te werken. Zie het maar als afdelingen, je hebt een groep algemeen, administratie, sales enz.

Per groep kan je bepalen welke medewerkers of gast gebruiker toegang hebben tot de groep met bijhorende documenten.

Microsoft Teams is breed inzetbar voor zelfstandigen en voor bedrijven, hieronder een aantal voorbeelden.

aan de slag met microsoft teamsIn Microsoft Teams heb je een hoofdgroep en daaronder subgroepen. Medewerkers en gast gebruikers voeg je toe bij een hoofdgroep. Houw hier rekening mee als je teams gaat gebruiken voor je organisatie. Het is belangrijk dat je niet zomaar iedereen toegang geeft tot al jouw bestanden

Voorbeeld van een standaard inrichting voor Zelfstandigen

Groep (Kanaal algemeen)

  • Intern (sub mappen categorie)
  • Klanten (sub mappen categorie)
  • Marketing (sub mappen categorie)

Groep (kanaal Administratie)

  • Verkoopfacturen (sub mappen categorie)
  • Inkoopfacturen (sub mappen categorie)
  • Contracten (sub mappen categorie)
  • Belastingdienst (sub mappen categorie)

Groep (projecten) voor bijv. langdurige projecten

  • Intake
  • Plan van aanpak (offerte)
  • Project A
  • Nazorg

Voor elke hoofdgroep kan je bijv. gast gebruikers uitnodigen om mee samen te werken. Denk hierbij bijv. aan jouw boekhouder(ster) voor de groep administratie. (Gast gebruikers hebben geen licentie nodig, hun toegang is enkel beperkt tot de documenten.)

Voorbeeld van een standaard inrichting voor bedrijven

Groep (Kanaal algemeen)

  • Intern (sub mappen categorie)
  • Klanten (sub mappen categorie)
  • Nieuws (product updates) (sub mappen categorie)

Groep (kanaal Administratie)

  • Verkoopfacturen (sub mappen categorie)
  • Inkoopfacturen (sub mappen categorie)
  • Contracten (sub mappen categorie)
  • Belastingdienst (sub mappen categorie)

Groep (projecten) voor bijv. langdurige projecten

  • Intake
  • Plan van aanpak (offerte)
  • Project A
  • Nazorg

Groep (Marketing)

  • Social Media
  • Leads
  • Verkoop materiaal (rekentools)

Voor bedrijven maak je een bredere splitsing in jouw groepen of je kijkt naar de taken van jouw medewerkers en op basis daarvan maak je een groep.

In elke groep heb je de mogelijkheid om een OneNote notitieblok toe te voegen voor algemene notities en om een planner bord toe te voegen voor een uitgebreide planning voor de gehele groep.

Je kan op deze manier vrij makkelijk met elkaar bestanden delen om samen in te werken of een week planning bijhouden voor je gehele team.

Vorig bericht
Handig om te weten als je begint met Microsoft 365 voor Bedrijven
Volgend bericht
Chatten met externe gebruikers (Skype, Teams privé) via Microsoft Teams.

Wellicht ook interessant:

Een veiligere werkplek

Start met een veiligere werkplek in 3 stappen.

Ontvang deze handige checklist om jouw werkplek veiliger te maken en 2x per maand handige tips en persoonlijk advies via mijn nieuwsbrief.

Door te abonneren op mijn nieuwsbrief ga je akkoord met het privacy beleid.

???? Start vandaag en word #cyberfit.

Neem alvast de 1e stap naar meer cyberweerbaarheid, ontvang 3 maanden gratis toegang tot de Chi Computers - Academy met Guardey.

We sturen je geen spam! Lees ons privacybeleid voor meer informatie.

Carlo Konijn, met een gerust hart werken.

Computerhulp op afstand

Heb je naar aanleiding van dit blog bericht nog vragen of extra hulp nodig om jouw probleem op te lossen. Plan eenvoudig een afspraak met mij voor een adviesgesprek of computerhulp op afstand.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.