Betalingsmogelijkheden, verzending en garantie

  1. Home
  2. Betalingsmogelijkheden, verzending en garantie
Garantie en retour

Fabrieksgarantie

Fabrieksgarantie is de garantie die onder de serviceverlening van de fabrikant valt. Op Systemen, randapparatuur en componenten ontvang jij een fabrieksgarantie van tenminste 2 jaar, tenzij anders vermeld. Als zich binnen de aangegeven garantietermijn een defect voordoet als gevolg van fabricagefouten, zal het product ter reparatie worden aangeboden bij een onafhankelijk geautoriseerd servicecenter. Als het defect niet aan de garantievoorwaarden voldoet of als de garantietermijn is verlopen, dan hangen de kosten af van wat er precies kapot is en eventueel vervangen moet worden.

Garantietermijn

Reparatie of vervanging brengt geen vernieuwing en/of verlenging van de garantietermijn met zich mee. Er wordt door het onafhankelijk servicecenter garantie gegeven op de reparatie (het geconstateerde defect). Wanneer het artikel (systeem) opnieuw een defect vertoont, zal het servicecenter beoordelen of het een herhaalreparatie op dezelfde klacht betreft of dat het om een nieuwe klacht gaat. Bijvoorbeeld: als de eerste keer de display gerepareerd is en daarna de keypad en het artikel (systeem) buiten garantie is, dan is het geen herhaal reparatie, maar een nieuwe reparatie met kosten.

Retourneren

Systemen, randapparatuur en componenten en tablets kunnen worden geruild, mits de verpakking niet is beschadigd.

Indien de consument/bedrijf niet tevreden is over het product heeft hij jet recht van retour binnen 7 werkdagen na levering van het product. De consument kan dan, zonder opgave van reden, de bestelling retourneren waarbij het aankoopbedrag terug wordt betaald. De kosten voor het retour zenden van het product zijn voor rekening van de koper. Het product moet onbeschadigd geretourneerd worden, verzegeling en verpakking mogen niet beschadig c.q. verbroken zijn. Het product mag niet gebruikt zijn en nog verkoopbaar zijn.

Het recht van retour geldt niet voor aankopen die ‘’speciaal’’ (producten die onder maatwerk vallen, zoals geassembleerde systemen) op bestelling zijn gemaakt of producten waarvan de verzegelding en verpakking beschadig is c.q. verbroken zijn. Voor alle ‘’speciale’’ bestellingen wordt duidelijk vooraf aangegeven dat deze niet retour of geannuleerd kunnen worden.

Retour zendingen na de aangegeven 7 dagen mogen alleen retour in overleg met Chi Computers hier zijn administratie kosten aan verbonden. Het aankoopbedrag zal binnen 30 dagen worden geretourneerd (indien reeds is betaald) mits overeenstemmend met de voorwaarden hierboven.

Bestellingen die worden geplaatst uit naam van een bedrijf kunnen niet worden geannuleerd nadat ze zijn geplaatst. Een bestelling wordt beschouwd als een zakelijke bestelling, als deze is betaald via een bedrijfsrekening of met een zakelijke betaalpas/creditkaart, of wanneer er een zakelijk adres of inkoopnummer is verstrekt.
Zijn de geleverde goederen fysiek beschadigd, dan dien je ons hiervan binnen 72 uur na ontvangst op de hoogte te stellen per e-mail, brief of chat. Doe je dit niet binnen 72 uur na ontvangst van de goederen, dan gaan we ervan uit dat de fysieke schade is ontstaan terwijl de goederen in jouw bezit waren.

Vermoed je dat de Goederen gebreken vertonen en wil je ze aan ons terugsturen, dan dien je binnen 72 uur na het ontdekken van het gebrek contact met ons opnemen en een RMA-verzoek (Retourneren Met Autorisatie) indienen. We onderzoeken het teruggezonden Product en indien je er recht op hebt, stellen we je per e-mail binnen een redelijke termijn op de hoogte van je mogelijkheden (dit kan zijn een reparatie, vervanging of terugbetaling). Vervolgens repareren, vervangen of vergoeden we het Product zo snel mogelijk en in ieder geval binnen 30 dagen na de dag waarop je bevestigt of kiest voor een reparatie of vervanging, of binnen 14 dagen na de dag waarop je kiest voor terugbetaling van het onvolkomen Product.

Wanneer heb jij recht op fabrieksgarantie?

Als jouw systeem, artikel binnen de garantietermijn niet meer goed functioneert en indien dit is veroorzaakt door een fabricagefout. Vergeet niet om jouw factuur goed te bewaren. Dit is tevens je garantiebewijs.

Wanneer heb je geen recht op fabrieksgarantie?

• Indien je wijzigingen aan uw toestel heeft aangebracht c.q. heeft laten aanbrengen;
• Indien het defect geheel of gedeeltelijk het gevolg is van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik;
• Indien het defect is opgetreden als gevolg van brand- vocht- of waterschade, val- of stootschade, zandschade, blikseminslag of door andere invloeden van buitenaf.

Systeem, artikel aanbieden voor reparatie

Wij nodigen jou uit om via https://chicomputers.freshdesk.com/support/tickets/new duidelijk het probleem te verwoorden zodat we zo snel mogelijk je kunnen helpen. Je krijgt van ons een retourlabel waarmee je jouw systeem, artikel kan opsturen (kosten hiervoor zijn € 10,- incl. btw)
Als we zelf niet in staat zijn om jouw product te repareren dan kan je ervoor kiezen om deze naar de fabrikant te sturen te reparatie. Hiervoor worden extra kosten in rekening gebracht en wij zullen je helpen met de aanvraag indien gewenst.

Onderzoek- en reparatiekosten

Systemen, artikelen waarbij defecten worden geconstateerd die niet onder fabricagedefecten vallen (of ontstaan door oneigenlijk gebruik), worden niet kosteloos gerepareerd. Je ontvangt hiervoor een prijsopgave waarbij je de keuze kunt maken om het systeem, artikel voor betreffende kosten te laten repareren of het systeem, artikel ongerepareerd retour te laten versturen, waarvoor standaard onderzoekskosten van € 79,- incl. BTW aan je worden doorberekend, of afstand te doen van jouw systeem, artikel zodat deze achterblijft bij het geautoriseerd servicecenter, waardoor je dan geen onderzoekskosten van € 79,- incl. BTW hoeft te betalen.

Betalingsmogelijkheden

Betalingsmogelijkheden

Wij accepteren de volgende betalingsmogelijkheden

  • Ideal
  • Sepa incasso (na toetsing mogelijk)
  • Bankoverschrijving
Voorraad

Voorraad

Voorraad indicatie zoals in de webshop aangegeven

  • Op voorraad: Getoonde aantallen is de voorraad van onze leverancier, niet de showroom. Levertijd 1 a 2 werkdagen (computer systemen kan langer zijn wegens bouw / assemblage.
  • Bij geen voorraad indicatie:  verwachte levertijd 4 a 5 werkdagen.
  • Software: 1 werkdag
  • Hosted telefonie: zonder verhuizing telefoonnummers 5 werkdagen, met verhuizing telefoonnummers min. 10 werkdagen.
  • Webhosting, domeinnaam: 1 werkdag
  • Office 365: 1 a 3 werkdagen, afhankelijk van migratie e-mail en data.
Verzending

Verzending

Wij versturen onze bestellingen binnen Nederland via PostNL, buiten Nederland is nog niet mogelijk.

  • PostNL (1 – 5 dagen levertijd) — afhankelijk van voorraad
  • PostNL verzendkosten (max. € 25,- wordt aangegeven bij de bestelling)
  • Afhalen (1 – 2 werkdag indien op voorraad ) — € 0,-
  • Track & Trace bestellingen met hardware die verstuurd worden ontvang je een track & trace code.
Menu