Afwezigheidsbericht: Out of office instellen in Microsoft 365 (office 365)

Via Microsoft 365 voor bedrijven kan je eenvoudig een out of office instellen. Dit kan via Microsoft outlook, online via de browser (outlook.office365.com) of via jouw smartphone met de outlook app.

Out of office is een afwezigheidsbericht die automatisch wordt verstuurd om iedereen te informeren dat je afwezig bent of bijvoorbeeld op vakantie.

Automatisch antwoord (out of office) instellen via Microsoft outlook.

automatisch antwoord instellen via Microsoft outlook

Open Microsoft outlook > Selecteer Bestand > Automatische antwoorden.

Schakel in het dialoogvenster Automatische antwoorden het selectievakje Automatische antwoorden verzenden in.

Je kan ook een datumbereik voor automatische antwoorden instellen. Er worden dan geen automatische antwoorden meer verzonden vanaf de datum en tijd die je opgeeft voor de eindtijd. Als je geen bereik opgeeft, moet je automatische antwoorden handmatig uitschakelen.

Typ op het tabblad Binnen mijn organisatie het antwoord dat u aan teamgenoten of collega’s wilt verzenden wanneer je afwezig bent.

Jouw afwezigheidsbericht 

Maak een afwezigheid bericht voor binnen en buiten je organisatie, beide moeten zijn ingesteld anders wordt het bericht niet verstuurd.

Selecteer OK om de wijzigingen op te slaan.

Out of office instellen via de webbrowser (outlook.office365.com)

out of office, automatich antwoord instellen office onlineGa naar outlook.office365.com Klik rechtsboven op het tandwieltje ga naar alle outlook instellingen navigeer naar beneden automatisch antwoord.

Je kan op dezelfde manier zoals in Microsoft outlook een automatisch antwoord instellen, de instellingen werken op dezelfde manier. Je vult een afwezigheidsbericht in voor binnen en buiten je organisatie. Je kan voor een begin- en einddatum kiezen of de optie aanzetten en zelf als je terug bent weer uitschakelen.

Out of office (automatisch antwoord) instellen via je smartphone

automatisch antwoord voor outlook android

Klik op de home knop in de outlook app en ga naar instellingen (tandwieltje), Klik op het account waarop je automatisch antwoord wilt activeren en daarna automatisch antwoord.

De opties op je mobiel zijn iets beperkt, je kan geen datum instellen alleen automatisch antwoord in of uitschakelen met een afwezigheidsbericht.

Vorig bericht
Microsoft teams, sharepoint mappen synchroniseren
Volgend bericht
Herstel(restore) verwijderde e-mailberichten | Exchange Online e-mail

Wellicht ook interessant:

Chi Computers E-Book Veilig Online Werken

Download het gratis e-book: Veilig Online Werken.

Gratis e-book: Veilig Online Werken.

Chi Computers E-Book Veilig Online Werken

Het 1e gedeelte is een checklist zodat je snel inzicht hebt in stappen die je kan ondernemen, in het 2e gedeelte wordt elk onderwerp extra toegelicht met meer informatie.

Ontvang naast het e-book, maandelijks praktisch tips via onze nieuwsbrief.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.