Afwezigheidsbericht: Out of office instellen in Microsoft 365 (office 365)

Via Microsoft 365 voor bedrijven kan je eenvoudig een out of office instellen. Dit kan via Microsoft outlook, online via de browser (outlook.office365.com) of via jouw smartphone met de outlook app.

Out of office is een afwezigheidsbericht die automatisch wordt verstuurd om iedereen te informeren dat je afwezig bent of bijvoorbeeld op vakantie.

Automatisch antwoord (out of office) instellen via Microsoft outlook.

automatisch antwoord instellen via Microsoft outlook

Open Microsoft outlook > Selecteer Bestand > Automatische antwoorden.

Schakel in het dialoogvenster Automatische antwoorden het selectievakje Automatische antwoorden verzenden in.

Je kan ook een datumbereik voor automatische antwoorden instellen. Er worden dan geen automatische antwoorden meer verzonden vanaf de datum en tijd die je opgeeft voor de eindtijd. Als je geen bereik opgeeft, moet je automatische antwoorden handmatig uitschakelen.

Typ op het tabblad Binnen mijn organisatie het antwoord dat u aan teamgenoten of collega’s wilt verzenden wanneer je afwezig bent.

Jouw afwezigheidsbericht 

Maak een afwezigheid bericht voor binnen en buiten je organisatie, beide moeten zijn ingesteld anders wordt het bericht niet verstuurd.

Selecteer OK om de wijzigingen op te slaan.

Out of office instellen via de webbrowser (outlook.office365.com)

out of office, automatich antwoord instellen office onlineGa naar outlook.office365.com Klik rechtsboven op het tandwieltje ga naar alle outlook instellingen navigeer naar beneden automatisch antwoord.

Je kan op dezelfde manier zoals in Microsoft outlook een automatisch antwoord instellen, de instellingen werken op dezelfde manier. Je vult een afwezigheidsbericht in voor binnen en buiten je organisatie. Je kan voor een begin- en einddatum kiezen of de optie aanzetten en zelf als je terug bent weer uitschakelen.

Out of office (automatisch antwoord) instellen via je smartphone

automatisch antwoord voor outlook android

Klik op de home knop in de outlook app en ga naar instellingen (tandwieltje), Klik op het account waarop je automatisch antwoord wilt activeren en daarna automatisch antwoord.

De opties op je mobiel zijn iets beperkt, je kan geen datum instellen alleen automatisch antwoord in of uitschakelen met een afwezigheidsbericht.

Vorig bericht
Microsoft teams, sharepoint mappen synchroniseren
Volgend bericht
Herstel(restore) verwijderde e-mailberichten | Exchange Online e-mail

Wellicht ook interessant:

Een veiligere werkplek

Start met een veiligere werkplek in 3 stappen.

Ontvang deze handige checklist om jouw werkplek veiliger te maken en 2x per maand handige tips en persoonlijk advies via mijn nieuwsbrief.

Door te abonneren op mijn nieuwsbrief ga je akkoord met het privacy beleid.

???? Start vandaag en word #cyberfit.

Neem alvast de 1e stap naar meer cyberweerbaarheid, ontvang 3 maanden gratis toegang tot de Chi Computers - Academy met Guardey.

We sturen je geen spam! Lees ons privacybeleid voor meer informatie.

Carlo Konijn, met een gerust hart werken.

Computerhulp op afstand

Heb je naar aanleiding van dit blog bericht nog vragen of extra hulp nodig om jouw probleem op te lossen. Plan eenvoudig een afspraak met mij voor een adviesgesprek of computerhulp op afstand.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.