Als je vanuit Microsoft office een PDF maakt en deze opslaat in OneDrive en SharePoint wordt het betreffende PDF bestand geopend via de browser (Google Chrome of Microsoft Edge). Een veel voorkomend probleem is dat je in de browser bent aangemeld als een andere gebruiker waardoor je het pdf bestand niet kan openen of je krijgt de melding toegang vereist.
Bestaand Microsoft 365 account afmelden
- Ga naar office.com en controleer met welk account je bent aangemeld, als je niet bent aangemeld met je eigen account meld dan het betreffende account af en sluit de browser. Start de browser opnieuw ga naar office.com en meld je aan met jouw account
Google chrome kan alle account gegevens opslaan waardoor je niet zomaar wordt afgemeld. Volg hiervoor onderstaande stappen om je account af te melden.
- Open Chrome
- Van de instellingen (3 streepjes bovenin) naar instellingen
- Zoek het gedeelte wachtwoorden of wachtwoorden beheren
- In de lijst met wachtwoorden staat als het goed in login.microsoftonline verwijder deze om het profiel te verwijderen.
- Sluit de browser
- Start de browser en ga naar office.com als het goed is wordt er opnieuw gevraagd om aan te melden en nu kan je aanmelden via jouw eigen account.
Openen van een PDF via Adobe reader met de melding toegang is geweigerd
Open adobe reader, ga naar instellingen, beveiliging en vink uitgebreide beveiliging uit. Hierna kan je PDF bestanden i.c.m. onedrive en sharepoint via Adobe Reader openen.