Een advertentie via Facebook is een laagdrempelige manier om jouw klanten te bereiken. Facebook biedt verschillende manieren om jouw Facebook pagina of je website te promoten bij bestaande klanten of nieuwe klanten in de omgeving.
Er zijn een aantal manieren om te adverteren bij Facebook meest voorkomende is bijvoorbeeld je bedrijfspagina promoten bij bestaande mensen die jouw pagina hebben gelikt en hun vrienden, Via deze methode komt er een advertentie van jouw Facebook pagina om de zoveel tijd in de tijdlijn van bestaande mensen die jouw pagina liken en hun vrienden met als doel om meer like‘s binnen te halen en jou klantenbestand of potentiële klanten bestand te vergroten.
De volgende methode is een advertentie maken specifiek op een doelgroep je kan bijvoorbeeld bij Facebook aangeven ik wil alleen dat mensen mijn advertentie zien van een bepaalde leeftijd of dat zij interesse hebben in bepaalde activiteiten je kan hiermee dus heel doelgericht adverteren in naar jouw doelgroep
En een derde methode is adverteren op basis van jouw website bezoekers alle bezoekers van jou website kunnen nadat dat ze jou website verlaten een advertentie tegen komen van jou in hun tijdlijn, deze manier van adverteren is nog wel het meest interessantst omdat jouw bezoeker al op jouw website zijn geweest en al enige interesse hebben getoond in jouw product of bedrijf. Met deze manier van adverteren herinner je jouw bezoekers dat ze bij jou zijn geweest. Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld bol.com of coolblue waarin zij nogmaals aan je vragen ben je er al uit en je ziet het product die je had opgezocht in je tijdlijn staan. Heel handig en doelgericht.
Wil je hulp met het adverteren op Facebook, het beheren van Facebook advertentie’s is opgenomen is ons website abonnement.