Een gedeelde mailbox wordt bijvoorbeeld gebruik als info adres een centrale mailbox waar vrijwel iedereen binnen de organisatie toegang tot heeft. Je hebt geen e-mail licentie nodig voor een gedeelde mailbox.
Voor het versturen van e-mail uit de gedeelde mailbox moet de betreffende gebruiker wel een e-mail licentie hebben. Een gedeelde mailbox kan je bijvoorbeeld niet koppelen aan je website of nieuwsbrief het is puur een ontvangende mailbox.
Een gedeelde mailbox toevoegen aan je organisatie.
Ga naar het beheer centrum > klik bij Groepen > op gedeelde postvakken > gedeeld postvak toevoegen > vul de gegevens in.
Hierna kan je leden toevoegen aan het postvak door hier nogmaals op te klikken.
Leden: hier voeg je jezelf en medewerkers toe die toegang krijgen tot dit postvak.
Postvakmachtigingen: hier kan je bepalen wat een medewerker kan met het postvak bijv. alleen e-mails lezen of lezen en verzenden.
Verzonden items: Standaard worden verstuurde e-mail opgeslagen bij de gebruiker die de e-mail verzendt, via deze optie verschijnen ze ook in het gedeelde postvak bij verzonden items.
Het gedeelde postvak wordt automatisch zichtbaar bij alle leden, hiervoor moet je wel Microsoft outlook een keer opnieuw opstarten.