Online adverteren met Google Adwords

Adverteren via Google is een interessante manier om gezien te worden voor nieuwe bezoeker / klanten. Je hebt het vast wel eens eerder gezien als je iets opzoekt in Google bij de eerste resultaten staat het woordje adv. afgekort voor advertentie. Deze betaalde advertenties zijn advertenties van bedrijven die op bepaalde zoekwoorden bieden om hun advertentie onder de aandacht te brengen mij nieuwe klanten.  Als je bijvoorbeeld het woord fietsen maker Amsterdam invult komen er verschillende fietsen makers uit Amsterdam naar voren, waaronder ook degene die op het woordje fietsen maker Amsterdam adverteren. De prijs van deze advertenties wordt bepaald door een bieding systeem,  het  bieding system van Google vraagt iedere keer een aantal cent of euro’s voor het betreffende zoekwoord en de prijs is afhankelijk van hoeveel mensen bieden op het betreffende zoekwoord (fietsen maker Amsterdam).

Aandelen beurs Google Adwords

Ongetwijfeld kan je het al een beetje raden deze biedingen zijn in ochtend meestal goedkoop maar naar mate de dag vordert wordt het steeds duurder dit is helemaal afhankelijk van de concurrentie van deze zoekwoorden. Om een beetje succesvol te zijn met online adverteren ga ik een aantal tips geven die je daarbij kunnen helpen. Het is belangrijk om te weten dat adverteren net zoals bij alle andere vormen van marketing je investeert in marketing, het wil nog niet gelijk zeggen dat je daarmee direct klanten hebt. Daarom is het belangrijk dat je goed nadenkt over jou online marketing strategie en of jouw klanten ook op deze manier inderdaad jouw vinden. (geheel afhankelijk van je doelgroep.) de tips die ik ga geven zullen je daarbij helpen om grondig onderzoek te doen naar jouw doelgroep en de betreffende zoekwoorden.

adverteren met Google adwords

Een succesvolle advertentie

Een goeie advertentie begint bij de zoekwoorden het is belangrijk dat jij weet op welke zoekwoorden jou potentiële klantgroep zoekt. Om als voorbeeld de fietsen maker weer te gebruiken en deze fietsen maker repareert niet alleen fietsen hij verkoopt ook onderdeel van fietsen het zou zomaar kunnen dat zijn klanten meer zoeken op de onderdelen. En dit is iets wat je kan controleren in de Google zoekwoord planner in de Google zoekwoord planner kan je verschillende zoekwoorden invullen en Google laten zien hoe vaak op dit zoekwoord is gezocht zo krijg je een indicatie of het zoekwoord die jij wilt gaan gebruiken voor je advertentie ook daadwerkelijk bij jou klanten past. Zoals aangegeven als de onderdelen van een fiets belangrijker zijn voor jouw klanten is het slimmer om een advertentie te maken op die onderdelen in plaats van reparatie van de fiets.  Dit kan natuurlijk ook heel logisch zijn deze klant heeft een probleem met de zijn / haar fiets. En het probleem met de fiets is bijvoorbeeld dat de fietsband vervangen moet worden deze klant zoekt niet op een fietsen maker maar zoekt naar iemand die fiets banden kan vervangen. Voor  de fietsenmaker zegt de klant eigenlijk hetzelfde voor de klant niet, deze klant denkt anders en dit is al de eerste belangrijkste tip weten waar je Klanten naar zoeken. Je betaalt per zoekwoord het is dus belangrijk om het zoekwoord te kiezen waar jouw klant het meest opzoeken, anders besteed je tijd en geld aan een online advertentie met zoekwoorden die niet het juiste resultaat opleveren. De Google zoekwoorden planner kan je hiermee helpen.

De volgende tip is de advertentie boodschap: jij staat straks in Google en je hebt een korte zin om jouw klant te overtuigen om bij jou te komen kijken. Als het bijvoorbeeld gaat om fietsbanden te vervangen is het handig om een advertentietekst te kiezen die hierbij aansluit. Bijvoorbeeld Fietsbanden binnen 1 werkdag vervangen. Want jouw klant zocht tenslotte naar iemand die zijn fiets band kan vervangen. daarnaast geef je aan ik kan het binnen een werkdag deze klant  heeft  meteen in de gaten dit is wat ik zoek en het wordt nog snel geregeld.

Mijn derde tip is geografisch Targeting: hiermee kan je aangeven of de advertentie lokaal ingezet moet worden of landelijk of bijvoorbeeld in bepaalde regio’s en dit is heel handig als je een advertentie op landelijk zet betaal je uiteraard veel meer dan een advertentie die je lokaal of heel doelgericht in bepaalde plaatsen inricht.  Zelfs als je meerdere advertenties maakt specifiek voor bepaalde regio’s kan je jouw budget veel beter inzetten. Standaard bij het aanmaken van een advertentie staat deze door heel Nederland.

4e tip is de landing’s pagina: Als iemand op jouw advertentie klikt wordt deze door verwezen naar een pagina op jouw website. in dit voorbeeld fietsbanden vervangen als de klant op een pagina komt van de fietsen maker in het algemeen vind de klant niet wat ze zochten en is de kans groot dat ze weggaan. Als je een pagina hebt die over fietsbanden vervangen gaat dan vertel je jouw klanten nogmaals dit is wat je zocht en ik kan je hiermee helpen.

De 5e het budget voor het online adverteren: Adverteren via het veiling systeem van Google kan best duur zijn je kan bij elke advertentie en zoekwoord een dag budget instellen zodat je nooit meer uitgeeft dan wat je wil en dit is uiteraard belangrijk want hoe langer jij kan adverteren des te langer je in beeld kan zijn bij jouw klant. Als jouw budget in 1 dag op is dan ben je de rest van de maand niet in beeld en dat zou zonde zijn, als je gebruik maakt van de dag budgetten reken deze dan uit op basis van het budget dat je per maand wilt uit geven. Bijvoorbeeld. Maandbudget € 200,- is een dag budget van € 5,- a € 7,-

Google partner sem seo

close

Blijf op de hoogte

Ontvang 2x per maand handige tips en persoonlijk advies via mijn nieuwsbrief.

Door te abonneren op mijn nieuwsbrief ga je akkoord met het privacy beleid.

Vorig bericht
Slimme bedrijven maken een back-up van al hun data!
Volgend bericht
Valkuilen rondom e-mail marketing

Wellicht ook interessant:

Blijf op de hoogte

Ontvang 2x per maand handige tips en persoonlijk advies.

Wij beschermen je privacy en delen je persoonsgegevens uitsluitend met derden die deze service mogelijk maken. (Mailpoet) Lees onze privacyverklaring.

Nieuwste blog berichten

exchange e-mail
Carlo Konijn ICT advies en ondersteuning

Extra hulp nodig?

Heb je naar aanleiding van dit blog bericht nog vragen en/of opmerking laat hieronder een reactie achter.

Of plan eenvoudig een afspraak met mij voor een adviesgesprek of computerhulp op afstand.

Menu