Hulp met kiezen van het juiste desktop voip toestel

VoIP Toestellen hebben een aantal belangrijke verschillen, voornamelijk het aantal beschikbare lijnen, aantal account, mogelijkheden van de wachtrij, koud of warm doorschakelen, vergaderdienst en het telefoonboek. Hieronder zal ik alle functies beschrijven en uitleggen.

We beginnen met de basis voor een desktop ip toestel

Het aantal lijnen: een VoIP toestel heeft een aantal beschikbare lijnen, als iemand belt dan gebruik je de 1e lijn. Als er bijvoorbeeld nog iemand belt terwijl je telefonisch in gesprek bent zie je de 2e lijn op je toestel knipperen om je ervan te infomeren dat er nog iemand belt. Op het toestel kan je via het display zien het telefoonnummer van de beller of als deze al bestaat in het telefoonboek het bedrijf of contactpersoon.

De 2e lijn kan ook gebruikt worden om een collega te bellen terwijl de bestaande beller via de 1e lijn in de wacht wordt gezet. Zodat je met een collega die ergens anders is even kan overleggen en daarna haal je eenvoudig de bestaande beller weer uit de wacht om het gesprek voort te zetten.

Voordeel van meer lijnen

Hoe meer lijnen een toestel heeft des te meer mogelijkheden je krijgt om eenvoudig door te schakelen of om een een extra gesprek te starten. De meeste toestellen worden geleverd met 2 lijnen, dit voor de meeste bedrijven meer dan genoeg. Enkel een receptie desk heeft in veel gevallen meer lijnen nodig voor het zijn / haar toestel.

VoIP Account

Klinkt heel technisch een VoIP account maar het is simpelweg het telefoonnummer waarmee worden uitgebeld. Je kan per account met 1 nummer uitbellen, een beetje hetzelfde als de simkaart in je smartphone. 1 simkaart 1 nummer om mee uit te bellen. Als je een smartphone hebt met een dubbele sim kan je met 2 nummers uitbellen. Hetzelfde geldt voor een VoIP account. Als je bijvoorbeeld 3 accounts installeert op je toestel kan je met 3 verschillende telefoonnummers uitbellen.

De meeste toestellen worden geleverd met de mogelijkheid van 2 accounts, de luxe modellen hebben 3 tot 9 account om mee uit te bellen.

Extra lijn om warm door te schakelen via een grandstream toestel

Flexibel doorschakelen met een VoIP Toestel

Het is in veel gevallen universeel maar soms zie ik nog weleens een VoIP toestel voorbij komen die niet kan doorschakelen of het gaat niet eenvoudig. Met een VoIP toestel kan je koud of warm doorschakelen, een voorbeeld hiervan is onze grandstream handleinding. Met koud doorschakelen krijgt de degene waar naar toe je doorschakelt geen voor aankondiging. Hij of zij ziet enkel iemand die belt een neemt gewoon op zoals hij / zij gewend is. Met warm doorschakelen komt de bestaande beller in de wachtrij en bel je eerst de betreffende als voor aankondiging voordat je het gesprek doorschakelt.

De meeste toestellen hebben deze functie eenvoudig op het display van het toestel of via de snel toetsen. Het komt voor bij goedkope VoIP toestelen dat deze functie er niet op zit of heel moeilijk gaat. Wij raden zelf altijd Grandstream en Yealink aan, deze hebben altijd deze functie op een eenvoudige manier.

Telefoonboek

Per toestel kan je een aantal contactpersonen toevoegen aan het telefoonboek van het toestel, de meeste toestellen ondersteunen 1000 contactpersonen. Gevorderede toestellen kunnen synchroniseren met een cloud telefoonboek. Deze toestellen zijn altijd up-to-date en worden automatisch gesynchroniseerd met het online telefoonboek van het bedrijf.

Vergaderdienst

Sommige toestellen ondersteunen de optie vergaderen, hiermee kunt u via uw toestel met meerde mensen tegelijk vergaderen via uw toestel. Basis modellen ondersteunen meestal 3 bellers per vergadering, gevorderde toestellen hebben geen limiet.

Bekijk ook een van onze aanraders via onze webshop te combineren met onze VoIP oplossingen

Als u nog vragen hebt over VoIP toestellen kunt u ze hieronder stellen via de facebook reacties.

close
Abonneer op onze nieuwsbrief.
, ,

Gerelateerde berichten

Menu