Heb je een extra back-up nodig wanneer je werkt in de cloud?
Veel bedrijven kiezen er tegenwoordig voor om hun data in de cloud te plaatsen. Of je nu met een extern team samenwerkt of documenten deelt met je klanten, de cloud biedt een eenvoudige manier om data te verplaatsen. Maar hoewel het werken in de cloud handig is, is het belangrijk om ook een backup te maken van je belangrijke bestanden.
Indien je werkt in de cloud is het noodzakelijk om een backup te maken van je data. Hoewel de cloud een veilige en betrouwbare manier is om data op te slaan, kan er door buitenstaande factoren een storing ontstaan. Denk aan een synchronisatie problemen, storingen in de netwerken en internetstoringen. In dit geval kan een backup ervoor zorgen dat je data niet verloren gaat.
Het is verstandig om een backup te maken op een lokale of cloud opslagplek, zoals een USB-stick, externe harde schijf, Synology NAS of een cloud back-up systeem. Dit is een eenvoudige en betaalbare manier om al je documenten en bestanden veilig te stellen. Een backup helpt ook als je computer kapot gaat of als je een virus hebt.
Werk je in de cloud, maak dan altijd een backup van je bestanden. Ondanks een goede beveiliging kunnen er storingen optreden en kan je data verloren gaan. Een goede backup via een cloud back-up systeem of Synology NAS is gemakkelijk en garandeert dat je belangrijke bestanden veilig zijn. Dit kun je kostbare tijd en moeite besparen.
Wat zijn de kosten voor een back-up.
- USB Stick, Externe hardschijf +/- € 60,- (Goedkoop maar niet vergeten om de back-up te maken.)
- Synology NAS +/- € 699,- (eenmalige investering, automatisch een back-up alleen zelf onderhouden.
- Cloud back-up systeem (je huurt maandelijks de dienst, alle gaat automatisch.)