OneDrive Sync oplossen: bestand kan momenteel niet geopend worden.

Je krijgt bijvoorbeeld de melding: Dit bestanden kan momenteel niet geopend worden. Zorg ervoor dat onedrive wordt uitgevoerd en probeer het opnieuw.

Waarom gebeurt dit ?

Files on demand functie: Bestanden met een wolkje ernaast staan alleen opgeslagen in de cloud, als je deze aan klikt moet OneDrive in office of op je systeem zijn aangemeld. Voordat je het bestand kan openen.

OneDrive is niet aangemeld: Als je internet verbinding is weg vallen of als je 2 staps verificatie gebruikt dien je eerst OneDrive aan te melden.

OneDrive synchronisatie oplossen

Controleer of OneDrive actief is.

  1. Rechtsonder bij het klokje zie je een OneDrive symbool deze is waarschijnlijk grijs, klik hierop om aan te melden. Heb je een zakelijk en privé account dan zie je waarschijnlijk 2 OneDrive symbolen.
  2. Start OneDrive handmatig door naar Start te gaan. Typ OneDrive in het zoekvak en selecteer OneDrive (Bureaublad-app) in de lijst met resultaten.

Meld je aan met jouw account, sluit eventuele vensters van de verkenner en navigeer daarna naar je map of bestand in OneDrive en probeer het nogmaals.

Controleer of je juist bent aangemeld in Microsoft office

Open bijvoorbeeld Word of Excel, navigeer rechtsboven naar je account. controleer of je bent aangemeld met het juiste account. Bijv. jouw privé account of zakelijke account

Zijn alle bestanden juist gesynchroniseerd

Klik eenmaal op het OneDrive wolkje rechtsonder en kijk of er issues zijn met de synchronisatie van specifieke bestanden, vaak staat er dan ook nog een omschrijving bij zoals een synchronisatieconflict. Probeer dit op te lossen door het document te openen en weer op te slaan.

Een technische reset

Let op: zorg ervoor dat je een back-up hebt van je bestanden voordat je deze stappen onderneemt. Met deze commando’s reset je OneDrive, ga als volgt te werk.

Ga naar uitvoeren (Windows toets + R) > Typ: %localappdata%\Microsoft\OneDrive\onedrive.exe /reset

Het OneDrive icoon gaat even weg en verschijnt na een tijdje weer, als dit te lang duurt toets dan in uitvoeren: %localappdata%\Microsoft\OneDrive\onedrive.exe , OneDrive start hiermee weer

close

Blijf op de hoogte

Ontvang 2x per maand handige tips en persoonlijk advies via mijn nieuwsbrief.

Door te abonneren op mijn nieuwsbrief ga je akkoord met het privacy beleid.

Vorig bericht
2 staps verificatie met de Microsoft Authenticator-app gebruiken (zakelijk)
Volgend bericht
Opgelost: Microsoft Teams MacOS geeft geen beeld, geluid en kan geen scherm delen

Wellicht ook interessant:

Blijf op de hoogte

Ontvang 2x per maand handige tips en persoonlijk advies.

Wij beschermen je privacy en delen je persoonsgegevens uitsluitend met derden die deze service mogelijk maken. (Mailpoet) Lees onze privacyverklaring.

Nieuwste blog berichten

exchange e-mail
Carlo Konijn ICT advies en ondersteuning

Extra hulp nodig?

Heb je naar aanleiding van dit blog bericht nog vragen en/of opmerking laat hieronder een reactie achter.

Of plan eenvoudig een afspraak met mij voor een adviesgesprek of computerhulp op afstand.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Menu