OneDrive Sync oplossen: bestand kan momenteel niet geopend worden.

Je krijgt bijvoorbeeld de melding: Dit bestanden kan momenteel niet geopend worden. Zorg ervoor dat onedrive wordt uitgevoerd en probeer het opnieuw.

Waarom gebeurt dit ?

Files on demand functie: Bestanden met een wolkje ernaast staan alleen opgeslagen in de cloud, als je deze aan klikt moet OneDrive in office of op je systeem zijn aangemeld. Voordat je het bestand kan openen.

OneDrive is niet aangemeld: Als je internet verbinding is weg vallen of als je 2 staps verificatie gebruikt dien je eerst OneDrive aan te melden.

OneDrive synchronisatie oplossen

Controleer of OneDrive actief is.

  1. Rechtsonder bij het klokje zie je een OneDrive symbool deze is waarschijnlijk grijs, klik hierop om aan te melden. Heb je een zakelijk en privé account dan zie je waarschijnlijk 2 OneDrive symbolen.
  2. Start OneDrive handmatig door naar Start te gaan. Typ OneDrive in het zoekvak en selecteer OneDrive (Bureaublad-app) in de lijst met resultaten.

Meld je aan met jouw account, sluit eventuele vensters van de verkenner en navigeer daarna naar je map of bestand in OneDrive en probeer het nogmaals.

Controleer of je juist bent aangemeld in Microsoft office

Open bijvoorbeeld Word of Excel, navigeer rechtsboven naar je account. controleer of je bent aangemeld met het juiste account. Bijv. jouw privé account of zakelijke account

Zijn alle bestanden juist gesynchroniseerd

Klik eenmaal op het OneDrive wolkje rechtsonder en kijk of er issues zijn met de synchronisatie van specifieke bestanden, vaak staat er dan ook nog een omschrijving bij zoals een synchronisatieconflict. Probeer dit op te lossen door het document te openen en weer op te slaan.

Een technische reset

Let op: zorg ervoor dat je een back-up hebt van je bestanden voordat je deze stappen onderneemt. Met deze commando’s reset je OneDrive, ga als volgt te werk.

Ga naar uitvoeren (Windows toets + R) > Typ: %localappdata%\Microsoft\OneDrive\onedrive.exe /reset

Het OneDrive icoon gaat even weg en verschijnt na een tijdje weer, als dit te lang duurt toets dan in uitvoeren: %localappdata%\Microsoft\OneDrive\onedrive.exe , OneDrive start hiermee weer

Vorig bericht
2 staps verificatie met de Microsoft Authenticator-app gebruiken (zakelijk)
Volgend bericht
Opgelost: Microsoft Teams MacOS geeft geen beeld, geluid en kan geen scherm delen

Wellicht ook interessant:

Een veiligere werkplek

Start met een veiligere werkplek in 3 stappen.

Ontvang deze handige checklist om jouw werkplek veiliger te maken en 2x per maand handige tips en persoonlijk advies via mijn nieuwsbrief.

Door te abonneren op mijn nieuwsbrief ga je akkoord met het privacy beleid.

???? Start vandaag en word #cyberfit.

Neem alvast de 1e stap naar meer cyberweerbaarheid, ontvang 3 maanden gratis toegang tot de Chi Computers - Academy met Guardey.

We sturen je geen spam! Lees ons privacybeleid voor meer informatie.

Carlo Konijn, met een gerust hart werken.

Computerhulp op afstand

Heb je naar aanleiding van dit blog bericht nog vragen of extra hulp nodig om jouw probleem op te lossen. Plan eenvoudig een afspraak met mij voor een adviesgesprek of computerhulp op afstand.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.