Als je licenties koopt via een Microsoft partner, neem dan contact op met je partner voor de aanschaf van licenties. Koop je zelf licenties via Microsoft volg dan onderstaande stappen.
Een betaalmethode toevoegen aan je Microsoft 365 voor bedrijven profiel.
Ga naar admin.microsoft.com meld je aan met jouw Microsoft 365 voor bedrijven account.
Ga naar facturering en betalingswijzen (mits deze nog niet is toegevoegd.) Voeg een betaalwijze toe meestal is er een creditcard vereist via een Microsoft partner kan je licenties aanschaffen via automatisch incasso. Als je een betaalwijze hebt toegevoegd dan kan je Microsoft licenties kopen.
Microsoft 365 voor bedrijven licenties kopen
Nu er een betaalwijze is ingevuld kan je Microsoft 365 voor bedrijven aanschaffen.
Ga naar facturering en service kopen. In het overzicht verschijnen de verschillende Microsoft 365 licenties. Met de inventarisering van de vorige stap kan je de Microsoft 365 licenties gaan kopen. Klik op de betreffende licentie, geef aan hoeveel gebruikers gebruik gaan maken van deze licentie. Dit proces herhaal als je verschillende licenties gaat gebruiken voor Microsoft 365 voor Bedrijven.
Microsoft 365 gebruikers toevoegen
In het beheer centrum ga je naar gebruikers en daarna actieve gebruikers. Selecteer gebruiker toevoegen. Volg alle stappen in het volgende venster.
Bij het invullen van de basis informatie vul je de voor en achternaam in, de weergave naam wordt tevens de naam die klanten, leveranciers en andere ontvangende gaan zien als ze e-mails ontvangen van jouw organisatie.
Bijvoorbeeld: Info | Jouwbedrijf, jouw naam | jouw bedrijf of alleen Jouw naam
Hierna kan je een licentie toevoegen aan deze gebruiker, selecteer in de lijst van licenties de licentie voor deze gebruiker.
Wachtwoord: Microsoft 365 maakt automatisch een wachtwoord. Als je deze optie uit vinkt kan je zelf een wachtwoord aanmaken.
Rollen en profiel gegevens: Je kan hierna een rol toevoegen om het simpel te houden je hebt een beheerder die alles in je organisatie kan aan passen en medewerkers die alleen kunnen weergeven.
Als ZZP’ers ben je eigenlijk altijd een beheerder. Bij je medewerkers geef je aan wel of geen beheer toegang.
Hierna kan je de profiel gegevens invullen van de betreffende medewerker. Bij alleen een Exchange mailbox is dit niet nodig. Dit proces herhaal je voor alle mailboxen en gebruikers, als je klaar bent staan als het goed is je beschikbare licenties op 0.