Recentelijk hebben we voor een bedrijf VoIP telefonie geregeld met meerdere b.v’s . Er zijn 5 medewerkers in dienst en voor bepaalde werkzaamheden wordt er gehandeld uit bedrijf A, andere werkzaamheden bedrijf b. enz.
Deze bedrijven hebben een eigen telefoonnummer maar als iemand belt kunnen ze niet zien voor welk bedrijf wordt gebeld en klanten weten soms niet welk telefoonnummer ze moeten gebruiken.
Om dit op te lossen hebben we besloten om een algemeen nummer te registeren met een vriendelijk welkomst boodschap en keuzemenu. Met het keuzemenu wordt er aan de beller gevraagd voor welk bedrijf belt u zodat ze worden doorverbonden naar de juiste medewerker
Op de toestellen van de medewerkers hebben we een aanpassing gemaakt, zodra een beller voor een bedrijf kiest bijv. bedrijf A dan verschijnt er bij de betreffende medewerker bedrijf a zodat ze weten ik neem op met goedemiddag bedrijf a.
Met uitbellen bellen alle medewerkers uit met het algemene nummer zodat het voor hun klanten ook duidelijk is dat ze altijd op dit nummer kunnen terug bellen en daarna automatisch via het keuzemeu verwezen worden naar de betreffende medewerker zonder dat dit teveel tijd in beslag neemt.
Wat gebeurt er als iemand het telefoonnummer van bijv. bedrijf B belt
De medewerker van bedrijf B zit in het display bedrijf B en weet altijd hoe ze moet opnemen ook als de beller niet via het algemene nummer heeft gebeld.
Diensten die hiervoor worden gebruikt
Flextelephony premium
Keuzemenu
Extra algemeen telefoonnummer